Kvällsmat!

2011-02-19 21:16:02   // Youtubeklipp

Jag blev precis så sjukt sugen på plättar så ska slänga ihop en snabb smet nu och göra mig några! Möms!! :D

Smeten ska egentligen "vila" en timme men det har jag inte lust med, blir nog grymt iaf!

Ingredienser för 2 pers

2 1 st ägg
0.5 tsk salt
1.5 tsk socker
3 dl mjölk
2 dl vetemjöl
0.5 msk smör
sylt 1 3 6 4 1

Do it ths wäääy!

1. Vispa samman ägg och mjölk, sikta i mjölet lite taget. Avsluta med det smälta smöret. Låt smeten vila cirka 1 timme.

2. Hetta upp en plättlagg och stek plättarna. Servera med sylt och grädde eller färska bär och lönnsirap.

 

Åsså slänger jag upp en två skakarumpalåtar på det, en av dom är av queenofskakarumpa(läs Beyonce!).

 

 





NAMN

MAIL (publiceras ej)

URL ADRESS

KOMMENTAR

      Spara mina uppgifter